SEO

Skriv til brugerne og dernæst til søgemaskinerne. Man hvad vil de gerne have? Der er ikke nogen gylden formular eller magisk trick. Det kræver at man følger med hele tiden når man vil lave effektiv SEO.

Nettet er dynamisk og du skal hele tiden bevæge dig for ikke at drukne. Jeg hjælper dig med at være oven vande og få både besøgende og kunder. Det gælder om at blive fundet og tage sig godt ud i søgemaskinerne, når dine kunder søger produkter eller yderligere information om dem. Er du ikke indekseret og rangeret godt, så eksisterer du praktisk taget ikke.

Søgemaskineoptimering er er buzzword og kan lyde indviklet og teknisk og det kan det også være. Størstedelen er dog grundigt og dedikeret arbejde. Der er ingen magiske piller eller genveje til topplaceringer i Google. Det kræver en kontinuerlig og vedholdende indsats. Der hvor SEO arbejde går galt for de fleste, er at de giver op for tidligt. En del af successen med SEO er at ‘dreje håndtaget’ længe nok.

Fire hovedområder

SEO kan overordnet inddeles i fire hovedområder, nemlig indhold (content), HTML, arkitektur og off-site.

Godt indhold

Bag den indlysende titel gemmer der sig en sandhed som går tabt for mange. Godt indhold kan brugerne godt lide og det samme gælder søgemaskinerne. Du skal i sidste ende skrive til brugerne men have søgemaskinerne med i baghovedet hele tiden. Tekster der kan konvertere kræver teknisk indsigt og en hel del flair at skrive. Det kan jeg hjælpe dig med at få skrevet.

At lave godt indhold kaldes også for Content Marketing. Det er fordi at det gode indhold er et markedføringsværktøj, der får dine besøgende til at blive længere på din side og, dele dit indhold og måske endda blive kunde.

HTML markup

Hvis der nogensinde har en rigtig SEO hemmelighed, så ville det være korrekt HTML. I koden er en hel del af sidens struktur gemt. HTML fortæller Google hvad titlen er og hvilke mellemrubrikker der er, og opbygningen af siden med billeder og tekst.

Sidetitlerne er noget af det allervigtigste, og de bliver brugt flittigt af søgemaskinerne på deres resultatsider. Derfor vil dine sidetitler være noget af det første en ny potentiel kunde vil støde på når han eller hun leder efter netop dit produkt. Det er en god ide at afsætte tid til at gennemgå og optimere dine sidetitler, så de sælger dig og dine ydelser. Jeg kan hjælpe dig med at sikre at din HTML er i orden.

Arkitektur

Arkitekturen dækker en masse nørdede ting, som Google lægger vægt på for at sikre sig den bedste oplevelse for sinde brugere.

Hvor lang tid tager det at indlæse siden?, hvor let er det at læse indholdet på siden?, ligger der flere kopier af det samme indhold på din side og måske ligefrem på andre sider også?, er der ordentlige adresser til de enkelte sider på din hjemmeside? Det er nørdet information der virkelig kan få dig til at rykke frem i Google hvis der er styr på arkitekturen.

Off site

Mens de andre discipliner handler om elementer på selve hjemmesiden, så er off site de elementer der påvirker din side andre steder fra. Det kan være links fra relevante steder eller anmeldelser.

Vil du gerne have en bedre tilstedeværelse online?

Scroll to Top